Sunday, November 29, 2009

setiap hari bagai kan same buat aku ?

diari masa kehidupan aku ?

aku dgn kehidupan aku ? waktu tidor aku mesti pkol 12 malam ? waktu pg ku pkol 6.30 utk solat ? waktu aku berlegar di dapur selepas aku mendirikan solat ? waktu aku bersenam di luar sebaik sahaje aku selesai makan ? waktu aku bermain dgn anak buah aku sbaik sahaje aku bermandikan peluh ? waktu aku membersihkan badanku sebaik sahaja aku membiarkan anak buahku merasa peluhku ? waktu aku berbual dgn rakan rakan sebaik sahaja aku dibelenggu wangi-wangian ? waktu aku berehat bermula selepas aku mula rase bosan terhadap rakan-rakan ku ? waktu aku marah apabila rakan-rakanku tidak memperdulikan aku ? waktu aku sedih apabila rakan-rakan ku mula menyalahkan dan meminggirkan aku ? waktu aku senang apabila aku melihat rakan-rakanku ketawa bersama aku ? waktu aku susah siape yg ingin menggembirakan aku ? sebaik sahaja petang ? waktu utk aku mempamerkan bakat ku di atas padang ? waktu itulah aku meluangkan masa bersama adek beradik aku serta rakan rakanku ? waktu itulah aku mula kenal dunia aku seluas-luasnya ? waktu aku bersama ibu-bapaku setelah matahari mula meninggalkan kita ? waktu untuk aku mula rase dikawal ? waktu aku mula dikongkong ? waktu yg aku tak sedar bertapa sayangnye ayahku terhadap aku ? waktu itulah aku menyesal atas segala perbuatan ku selama ini ?selepas itu tibalah waktu aku melelapkan mata dan tinggalkan hari itu sbagai satu memori hidup dan mulalah satu kehidupan baru esoknya. dan begitu jugalah selanjutnya. aku ? adakah aku akan disayangi oleh semua kenalan ? mahupun ibu-bapa aku ? adik beradik aku ? kawan-kawan aku ? dan siapalah aku ?

No comments:

About Me

My photo
kajang,malaysia, 43000 tanah bapak aku, Malaysia
name sudah tertera di deff.so umor saye 15 tahun 11 bulan dan beberape hari. sudah berkhawin !